Высота подъема новой флагманской модели 560-80 составляет 8,1 м, а максимальная грузоподъемность – 6000 тонн. Машина специально разработана для российских ферм и сельскохозяйственных предприятий, которым была необходима еще большая производительность при увеличенной высоте подъема. Благодаря совмещению функции подъемной машины и колесного погрузчика, а также двухсекционной стреле, несущей на себе усиленную каретку с широкой передней частью, 560-80 способна выдержать нагрузки сложнейших операций.
Как и ее предшественник, модель 560-80 Agri Plus создана для перемещения сыпучих материалов, например, зерна и корнеплодов. В зависимости от плотности сыпучего материала 560-80 может работать с ковшом объемом до 5м3.
Лучшая в своем классе производительность телескопического погрузчика была достигнута путем изменения конструкции шасси. В первую очередь, опора пальца стрелы с внутренней стороны боковины усиливает упор стрелы. Кронштейны крепления кабины конструктивно обновлены под более тяжелую машину, что соответствует стандартам защиты от опрокидывания ROPS. Для увеличения рабочей нагрузки также изменены опора переднего моста и задние противовесы.
Стрела оборудована Z-образной тягой, как у колесного погрузчика, благодаря чему машина отличается хорошей копающей способностью с усилием отрыва ковша до 6800 кг/с. Среди дополнений также можно отметить разработанную JCB систему амортизации стрелы, которая уменьшает колебания при движении, что помогает удерживать материал в ковше.
На 560-80 Agri Plus устанавливается двигатель Dieselmax Tier 3 мощностью 130 л. с. (или 97 кВт) и система автоматического контроля его охлаждения. Машины оснащены обновленной системой регенерации гидравлики и авто SRS. Рабочее освещение создают опциональные светодиодные фары. В стандартную комплектацию входит электронный серводжойстик, который существенно сокращает трудозатраты оператора. Комфорт и безопасность обеспечивают дополнительная защита кабины и днища и реверсивный вентилятор охлаждения.
JCB’s EcoMAX T4 Final/Stage IV engine is offered here in two sizes. The 4.4 litre delivers 125hp (93kW) and a massive 550Nm torque at low engine speeds. For ultimate performance, there’s our new 145hp (108kW) 4.8 litre variant with 560Nm torque.
4WD is standard, so good traction is assured on your AGRI Loadall. Optional 2WD is available at the flick of a switch too, minimising tyre wear and fuel use when roading. For ultimate traction, choose a limited slip differential (LSD).
A selectable transmission dump on the foot brake allows superb multi-functioning and increased power during loading or rehandling with your telehandler.
Additional to the single auxiliary service you can opt for twin auxiliary services. High Flow auxiliary is also available as an option for increased productivity of attachments without any primary power loss.
To improve productivity even more, we’ve now fitted an Auxiliary Venting button for quicker attachment changes on the front hydraulic auxiliary service.
Regenerative hydraulics help to ensure the very fastest cycle times, keeping farm output high.
Our brand-new Auto Smoothride System (SRS) engages at speeds of 4km/h and above, improving load retention on the road or on uneven fields for increased comfort (and therefore productivity). You can manually select SRS with the boom in any position.
Variable geometry turbo (VGT) technology minimises lag for excellent telescopic handler performance at low revs. VGT also delivers excellent speed pick-up and superior efficiency at higher revs.
There are plenty of options to tailor your 560-80 to different applications. These include tyres, hitches, LED Lights, heated screens and a larger 5m³ bulk handling bucket.
JCB’s new Auto Bucket Control system makes it easier to meter out or fully empty material from your bucket or muck fork via a feature button on the joystick. Material is ejected quickly and in a controlled way.
AGRI Loadalls have three selectable steer modes. There’s two-wheel steer, which is ideal for high speed on the road; four-wheel steer for tight spaces; and crab-steer for maneuvring close to walls and farm buildings. Operators can switch modes on the move without having to line the wheels up.
Joystick-mounted manual or automatic gear changes mean you can shift gears, speed and direction quickly and easily with one ergonomic control.
Boom End Damping is fitted to the boom’s lift and retract functions, for a smoother cycle and reduced material loss.
The AGRI Loadall is extremely manoeuvrable; the compact wheelbase and large steering lock angles save you valuable time, especially where space is limited.
Whichever engine your 560-80 AGRI Loadall is fitted with, you’ll benefit from a hydraulic variable speed cooling fan as standard. This automatically reacts to ambient temperature, adjusting the fan speed for maximum economy and reduced noise.
The engine can be remapped to run on lower grade fuels, which means your telescopic handler can be resold across many different territories, with a corresponding boost to residual values.
EcoMAX produces its peak torque at engine speeds as low as 1500-1600 rpm for fuel-efficient matching of the transmission and hydraulics.
JCB’s new hydraulic regeneration system uses a unique pilot-operated counterbalance valve to harness gravity, making lowering and retracting the boom more efficient than ever. The system reduces cycle times by up to 20% and fuel consumption by up to 4.4%.
We believe that even high performance features should have economy at their heart. That’s why our robust Z-bar linkage doesn’t just offer an incredible 6.5 tonnes of tearout force; it also maximises bucket fill for superb efficiency in rehandling applications.
The 560-80 telehandler boasts high back-off brakes; these reduce viscous drag during roading and rehandling, boosting economy by as much as 2%.
JCB’s innovative Clean Burn technology helps our engines to meet Tier 4 Final/Stage IV regulations without the use of a DPF. This means, of course, that costly DPF regeneration or replacement is never a worry.
All AGRI Loadall operators have access to all the fuel information they need via the dash LED screen. By pressing the information button, the driver can see fuel remaining, fuel used since the last fill-and-reset, and current average fuel consumption. Additionally the DEF/Adblue level is also easy to view on the same screen.
The 560-80 AGRI Super will feature a new 6 speed 40kph transmission for improved travelling performance when handling and roading. The 5th and 6th gears are fitted with Torquelock for increased speed and acceleration with lower fuel consumption.